simonsmamma

Alla inlägg under maj 2010

Av Sandra - 30 maj 2010 17:57

Idag åkte Susanne och Albin hem. Innan dess hann vi med lite mera krattning av gräs, inte mycket kvar nu som tur är.. Tills nästa gång gräset ska klippas...Kanske kan man övertala Markus att köpa en ny gräsklippare med gräsuppsamling =)

Vädret har varit varierande men betydligt bättre än veckan som varit. Har haft en hel det sol och ca 16grader. Kom nån storskur med regn men då låg vi och sov lunch så det var inget man stördes av.

Annat än de har inte mycket hänt. Förutom att när jag satt i soffan och läste så satt Simon på sin lekfilt och lekte,tippade sedan ner på mage, VAD SER MAN??!! Han börjar hasa/krypa!! Inte mer än 1 meter men ändå! Mammas stora kille.. Trist bara att Markus inte var hemma och se första gången han tog sig fram på mage själv..

Sen är han otroligt duktig på att gå om man håller han i händerna, benen går som trumpinnar på han, och skrattar gör han samtidigt! =) Tiden får nu avgöra när han kan gå med stöd själv och kryper riktigt...


Igår gick jag igenom garderoben för att komma på vad man kan ha på sig på klassåterträffen. Man får nog välja 2 outfits, man vet aldrig vad de blir för väder. Sen har jag nu insett hur stor jag blivit av att varit gravid och suttit hemma hela dagarna i över ett halv år. Måsta nu ta tag i vikten på allvar!! Nyttigare mat och mera att röra på kroppen!! Ska försöka få Markus att orka med efter jobbet men promenader, lite mera skoj att gå men andra än själv.


Nä, nu ska jag koka lite grönsaker till middag, få se om de finns något mer att laga till.

Av Sandra - 29 maj 2010 21:29

I helgen är Markus i Danmark på Oktoberfest med företaget. Simon och jag blev hemma vi. Tur iaf att Susanne och Albin har kommit hit för att hålla oss sällskap.

Helgen började med lite trist väder på fredagen så inte mycket gjordes då. Däremot idag har de varit bättre väder, har varit ute på promenad en gång sen tog vi också en sväng till en lekpark i närheten så Albin kunde leka lite. Simon fick testa att gunga med, det var tydligen väldigt roligt då han började skratta i farten =)

Solen kikade fram en sväng så Albin fick testa Simons badpool, knappt att han rymdes i den :P Susanne och jag krattade gräs, kom nästan halvägs på tomten då vi blev både less och trött. Får fortsätta nån annan dag med det.

Igår fick Simon testa pölsa med potatis och idag markaronipudding, båda gick mycket bra ner men han gillade nog makaronipuddingen bättre. Så nu har man fryst ner resterna i barnmatsburkar.

Har även betalt för klassåterträffen som kommer ske om 2 veckor. Lite trist at vissa inte kommer men ska nog bli roligt ändå. =) Anna har så snällt låtit oss att sova hos henne då vi ska dit. Ska bli roligt att se hur hon bor också. =)

Hade faktiskt tänkt att sätta in lite bilder, men hittar inte datakabeln till kameran. Blir till att leta upp den imorrn tror jag.


Aja nu ska jag fortsätta att kolla på ESC, Sverige är inte med, men de tippade jag redan då Anna vann i Svergie. Nu har jag sagt det!


Hej!

Av Sandra - 20 maj 2010 21:23

Har gått väldigt lång tid sen sist man bloggade, men känns som att man har lite annat att tänka på. dessutom sitter  man nu för tiden på mobilt bredband då det inte finns fiber här. 

Som vissa kankse vet nu så har man då blitt husägare och hunnit bo här i 1½ vecka nu och det känns super bra! Lite små plock att göra med de ska nog ta sig till slut.

Har ännu inte heller hunnit packa upp allt, sitter mycket och funderar på hur man ska ha det och vart allt ska vara. Idag köpte jag iaf spik så imorgon blire att sätta upp tavlor.

Inte alltid så lätt att få mycket tid att packa upp heller även om man är hemma hela dagarna, men Simon tar upp väldigt mycket tid nu för tiden, ska sysselsättas varje minut nästan. :P Men inte älskar man han mindre för det..

Katterna har ännu inte fått komma ut här än, utan vi tänkte vänta till helgen. Blir första gången för Skrållan att vara ute utan koppel och få springa i det fria. Men det ska nog gå bra tror jag.


Som sagt nu vet ni iaf lite vad som hänt och att vi fortfarande lever.. Få nog se till nån gång ta lte bilder på hur vi bor det så ni få se..


Hade!

Av Sandra - 3 maj 2010 06:33

Var ett tag sen man skrev något här nu, men inte mycket har hänt här hemma ändå.. Håller på packa inför flytten som nu bara är 8 dagar bort =D Har väll inte heller varit nå kanonväder ute på ett tag...Undra jag när värmen kommer..

Valborg spenderade jag och Markus bortbjuden på middag.. Blev bjuden på mycket god mat och trevligt hade vi.. Simon sov hos moster sin eftersom vi ville inte förstöra hans sovrutiner. Var lite jobbigt att lämna han då man visste man skulle komma hem senare på kvällen utan honom, och sova utan han med.. Vaknade flera gånger under natten så blev inte precis nån super sömn man fick.. Men Simon hade varit så snäll så. Sovit hela natten och ätit som han ska =)


 

Ovido - Quiz & Flashcards