simonsmamma

VAB

Av Sandra - 4 november 2010 10:57

Idag sitter man hemma med vård av barn. Simon blev hemskickad igår från förskolan då han var väldigt dålig i magen, troligen magsjuka. Få se hur länge det håller i sig.

Han verkar dock lika pigg som vanligt och äter som förut, så det är iaf skönt.

Simon ligger och sover nu, lite tidigare än vanligt, men han var så trött.

I förrgår fick jag ett samtal av Ams, att en arbetsgivare hade ringt in till dem och ville ha förslag på personer de kunde anställa och de kollade om det var okej att de skickade info om mig, ett jobb är precis vad jag vill ha, helst igår.

Man har så mycket man vill göra och behöver till huset nu så mer pengar skulle inte sitta helt fel.

Verkar ju som vi fått mögel i badrummet uppe i ett hörn i taket, inte bra.. Måste vi försöka åtgärda snarast!

Rörmockaren hade lovat att komma och kolla på den begangnade toalettstolen vi fick från försäkringsbolaget med, den står och rinner då och då, vilket gör att det går åt onödigt med vatten.

Simon gosar med nallen

Av Sandra - 3 november 2010 12:21

Att oroa sig gör aldrig morgondagen lättare,

det gör det bara tristare idag.

"Anonym"

Av Sandra - 28 oktober 2010 16:59

Solsken och dis ute idag då jag skulle hämta Simon

Av Sandra - 26 oktober 2010 16:03

Idag har man varit duktig. Promenerade med Simon till förskolan på morgonen. Simon var så glad att få komma dit att jag knappt hann få av han kläderna innan han rusade iväg med ett högt glädjetjut. Förra veckan var det som sagt inskolning, kunde lämna honom själv redan första dagen. Så skönt att det gick så enkelt. Var även fotografering, bra tajming!

Allt verkar iaf flyta på för Simon där.

Idag efter jag var och hämtat Simon så gick vi på affären också. Så allt som allt har man varit ute och promenerat ca 1½timme, väldigt duktigt för att vara mig!

Här kommer en bild på Simon som just kommit hem

Av Sandra - 19 oktober 2010 20:34

Lite bilder från Simons 1års dag

En lite tupplur

Av Sandra - 7 oktober 2010 21:29

Passade på att fynda skor på DNA förra veckan innan de stängde butiken

250kr för båda

Av Sandra - 7 oktober 2010 11:20

Simon tittar på morgon tv

Simon vid poolen i Turkiet och sovandes på tåget på väg dit

Simon i sina fina nya vinterklädsel

Av Sandra - 1 oktober 2010 10:56

Strax efter kl 12 på tisdagen den 21 september började vår resa med tåg till Arlanda. Det var första gången Simon åkte tåg, vilket resulterade i att lille herrn inte ville sova sin tupplur utan var alldeles för nyfiken på allt runtomkring. Måste säga att han var otroligt snäll under resan.Blev en liten tupplur för han mot slutet iaf. Vi kom fram till Arlanda vid 15 och gick direkt till tavlan för att kolla att flyget till Antalya skulle gå i tid vilket skulle vara kl 17:40. Det visade sig att flyget var försenat i nån timme. Så det blev ytterligare väntan på Arlanda då. Vi checkade in bagaget ganska snabbt så vi slapp släpa runt på det, vi fick matkuponger pga. förseningarna. Använde upp nästan varje krona :P

Inne på gaten i väntan på ombordstigning var det fullproppat med folk. Även planet var fullsatt. Var lite orolig att Simon skulle känna av mycket när planet lyfte men han verkade inte bry sig alls vilket var jätte skönt. Även på planet hade Simon svårt att sova eftersom det var så mycke runt omkring. Fick han att sova ca 1½timme på planet.

Väl framme i Antalya fick man en smärre ckock av värmen inne i hallen, ingen AC på. Inte nog med de så fick alla stå  och vänta på bagaget i ca 1 timme. Bussfärden till hotellet var likt en mardröm. Busschaffören körde hemskt! Kappkörde med andra turistbussar och låg mitt i vägen...

Vädret under semestern har varit helt underbart. 2 dagar var de dock så olidligt varmt att det enda man gjorde var att ligga vid poolen under skugga eller bada.

Eftersom som det var så vart kunde man inte göra mycket på dagarna utan vi fick åka och kolla på saker på kvällen. Kymköy var de första lokala stället vi tittade på. Var mest tyskar överallt och tyska hotell.. De visade sig även i slutet på semester att vi bara hade kollat på en bråkdel av det stället.

Vi var även in till Manavgat för Moni och Sid skulle växla in gamla valutan. Den staden var rätt så trist och för fylld med trafik för att orka stanna. Vi bestämde oss därför för att ta en Dolmus in till Side. Billigt var det!

Side var ett fin ställe. Mötte först på gamla ruiner innan vi kom in till turistområdet, där de var fullt med butiker. Synd var att det igentligen inte var så superbilligt där som man hade trott. Under hela resan köptes 3 saker. Markus köpte solbrillor eftersom han inte hade några, och 1 tröjja. Simon fick en badbil att bada med.

Vi åt som sagt middag uta varje kväll på olika stället. Men menyn var den samma överallt tyckte vi. Rätt så smaklös mat med, inte som man är van vid hemma. Men de mesta gick ner iaf.

Vi var ner till havet och badade och solade 2 ggr. Vattnet var underbart! Varmt och härligt, enda var att vattnet var nått ortroligt salt så man fick passa så man inte fick in i ögonen!

Allt som allt var vi ändå väldigt nöjd över vår resa till Sungwing Resort & Spa Side Beach.